آموزش نرم افزار Flow-3D


با سلام  

در این قسمت میخوام مطالبی در ارتباط با نرم افزار قرار بدم. مطمئنا اگر سوالی داشتین و بلد بودم جواب خواهد داد. (فقط به سوالاتی که در بخش نظرات آورده شود)   

تمام مطالب به مرور در این قسمت http://cfd.blogsky.com/category/cat-7/ آورده خواهد شد.

 

تقی زاده 

 



Que(1): If I model half of the domain using symmetry, How can I visualize the full domain in postprocessing.  

Ans: For 2-D Analyze>2-D>Under Symmetry select horizontal or vertical. For 3-D Analyze>3-D>Select open symmetry boundaries>Render Above display select Tools>Symmetry and then select your options.  

سوال (2): بعد از نصب این نسخه از FLOW3D V9.3 که لینکش را گذاشتید میتوان به فایل منوال دسترسی پیدا کرد؟ 

جواب: با سلام. نه امکان دسترسی به User manual برنامه نیست. اگه دستم رسید آپلود مینکم یا لینک میدم دانلود کنید. در ضمن Help  برنامه ازلحاظ مباحث تئوری خوبه و کافی!!

MJA 


نظرات 70 + ارسال نظر
MJA شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ

با سلام
آقای مهندس بعد از نصب این نسخه از FLOW3D که لینکش را گذاشتید می توان به فایلهای زیر دسترسی پیدا کرد؟
http://www.lulu.com/browse/search.php?fListingClass=0&fSearch=&fSearchData[title]=FLOW-3D+V9.3+User+Manual&fSearchData[author]=&fSubmitSearch=Go&showingSubPanels=advancedSearchPanel_title_creator&fSort=salesRankEver_asc

ممنون

با سلام.
نه امکان دسترسی به User manual برنامه نیست. اگه دستم رسید آپلود مینکم یا لینک میدم دانلود کنید. در ضمن Help برنامه از لحاظ مباحث تئوری خوبه و کافی!!

مصطفی دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.manvatoo.com

کار و اصول کلی کار با نرم افزار رو هم اموزش میدین؟ فایل پی دی اف از فرضا پایان نامه ایی دارین که درباره این نرم افزار توضیح داده باشه؟پایان نامه من هم با این نرمافزاره....اگه فایل پی دی اف از پایان نامه ایی دارین که روی فلو 3 دی کاملا بحث کرده باشه خواهانم.مرسی

سلام دوست عزیز
پایان نامه ها به درد آموزش نمیخورن فقط در مورد تئوری نرم افزار توضیح میدهند. شما از Help نرم افزار شروع کنید و مثال حل کنید هر جا متوجه نشدید من در خدمتم. در ضمن آموزش پولی نیست و تا هر جا که بلد بودم کمک میکنم.

محمد حسین دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ب.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید
یه سوال داشتم اینکه این نرم افزار آب شستگی رو هم مدل میکنه؟
و اگه آب شستگی رو مدل میکنه تاثیر وزن مخصوص دانه ها در آب شستگی رو میتونیم درش اثر بدیم؟
ممنون

با سلام:
بله برای رسوب و آب شستگی یک ماژول داره.
البته V9.4 برای اینکار بسیار حرفه اییه.

هومن چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ق.ظ

خوشحالم که بلاگ شما رو پیدا کردم.
Flow-3D می تونه جریان های دارای رسوب رو مدل کنه؟

با سلام
بله میتونه رسوب مدل کنه البته تحت شرایط و با ویژگیهای خاص
V9.3 یه نوع ویزگی رو مدل میکتنه
V9.4 برای رسوب خیلی بهبود پیدا کرده
موفق باشی

هومن چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ق.ظ

برای مدل کردن آبشستگی موضعی به چه پارامتر هایی نیازه؟

سلام
چگالی رسوب
پارامتر شیلدز
متوسط اندازه قطر ذرات و ....

هومن چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:43 ق.ظ

سلام. شما تهران هستی؟ می تونین به ما این نرم افزارو آموزش بدین؟

سلام مهندس،
نه متاسفانه من تبریزم.
اگه سوالی داشتین در جوابش دریغ نمیکنم.
موفق باشی

هومن جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:42 ب.ظ

لطف شماست.
حامد می خوام Flow-3d رو رو Windows 7 - 64 bit نصب کنم اما به مشکل برخوردم. یعنی تو تنظیمات lmtools ایراد دارم. ممکنه کمکم کنی؟

هومن جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:06 ب.ظ

آقا حامد من روند نصب رو پرسیدم اما به مشکل بر می خورم. روند رو الآن اینجا می نویسم و عرض می کنم که کجا به مشکل برمی خورم.
۱. Flow-3D v9.3 را نصب می کنم.
2. Flow-3D_9.3_x64_Corrector.exe را در c:\flow3d\v9.3 کپی کرده و اجرا می کنم.
3. licence.dat را در C:\flow3d\v9.3\licenses کپی می کنم.
4. lmtools را اجرا می کنم.
5. به تب Config services می روم.
6. سه دکمه ی Browse می بینم. به ترتیب فایل های lmgrd.exe و licence.dat و lmutil.exe را از فولدر licence انتخاب می کنم.
7. تغییرات را با دکمه ی save services ذخیره می کنم.
8. به تب start/stop/reread می روم و دکمه ی start server را می زنم. در پایین همین تب باید گزارش موفق سرور را بدهد.
9. نصب تمام شد.

اما در مرحله ی 7 به مشکل بر می خورم و این پیام را می دهد:
Faild to change FLEXlm License Server. You need to be an Administrator to perform this function.

به نظرتون چه کار کنم؟

با سلام؛
تا مرحله 4 درسته
5- در lmtools در قسمت start/stop/reread ابتدا force shutdown رو تیک زده Stop بعد start بعد reread میکنی.
در طول نصب و کرک اصلا نرم افزارو اجرا میکنی.
6- Restart کامپیوتر
7- Ready to use- Enjoy

موفق باشی

هومن دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:40 ق.ظ

از پاسخ شما ممنونم. بالاخره با راهنمایی شما و دوستان و ترفند های دیگه تونستم نصبش کنم
حالا برای مدل کردن آبشستگی موضعی گام اول چیه؟

سلام
خوبه که تونستی نصب کنی
در مورد آبشستگی هم باید بگم موضوع بسیار سخت و وقت گیریه
توصیه اکید می کنم وارد این موضوع با نرم افزار (کلا مدل های 3 بعدی) نشی.
برای شروع میتونی از سایت زیر اطلاعات مناسبی بگیری
www.cfd-online.com
موفق باشی

هومن پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:46 ق.ظ

از سایتی که معرفی کردین ممنونم. البته آشنا بودم باهاش.

هومن پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:47 ق.ظ

به نظر شما سریع ترین راه برای یادگیری ساختن مدل در اتوکد چیه؟

با سلام
اتوکد سه بعدی خیلی سخت نیست و با چند دستور و یه ذره ابتکار هر کاری میشه باهاش کرد. از help اتوکد استفاده کن برا شروع خوبه.
موفق باشی

sajjad سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

یک مدل ترکیبی سرریز دریچه با نرم افزار flow 3d ران کردم. چگونه می توانم به فایل متنی پروفیلهای سرعت یا فشار دسترسی پیدا کنم.

salam.

follow this steps: Analyze/textoutput/(choose) pressure (or) velocity/render

موفق باشی

sajjad یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ق.ظ

باسلام.
واقعا تشکر می کنم از بابت پاسخ شما. سئوال دیگری هم دارم و آن اینکه در همان مساله قبل شرایط مرزی ورودی لوله که در انتهای آن یک مدل ترکیبی سرریز دریچه بصورت ریزش آزاد قرار دارد (بصورت 3d )، از شرایط ورودی سرعت و ارتفاع ثابت آب استفاده شده است آیا می توان از طریق نرم افزار دبی عبوری از لوله را در مقاطع مختلف مشاهده نمود یا اینکه بایستی سرعت تک تک گره ها رو در مساحت سلولها ضرب کنم و با هم جمع کنم.

سلام
در مقاطع مختلف از نرم افزار میشه خروجی گرفت فقط نیاز به کد نویسی داره که یه مقدار دردسر داره. راحتترین راه همون محاسبه سرعت متوسط با مقطع مطلوب و محاسبه دبیه.
موفق باشی

sajjad پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ب.ظ

با سلام خدمت مهندس عزیز
ضمن تشکر از راهنمایی جنابعالی خدمت شما عارضم که نسخه ای از نرم افزار flow3d را در کامپیوتر desktop خود نصب کردم و هیچگونه مشکلی ندارد اما همان نسخه را در لپ تاپ خود نمی توانم درست نصب کنم و پس ار انجام کلیه مراحل و مدلسازی و ران کردن برنامه پیغام می دهد که لایسنس فایل prep3d را پیدا نمی کند.نظر شما در این خصوص چیست؟ با تشکر

با سلام
اصولا نباید مشکلی داشته باشه فقط چک کنید که لپ تاپ شما چند بیته
32 یا 64؟
موفق باشی

هاجر یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ق.ظ

با سلام وخسته نباشید
چند سوال داشتم راجع به flow 3d
1) من با وجود انجام مراحل نصب برنامه روی ویندوز 7 باز هم موفق به نصب نشدم.البته فایل
Flow-3D_9.3_x64_Corrector.exe آنتی ویروس به صورت تروژن مییشناسه و اتوماتیک پاک میکنه.می خواستم راهنماییم کنید.
2) من میخوام آب شستگی رو مدل کنم اما با وجود پیگیری زیاد نتونستم ورژن 9.4 رو پیدا کنم.میخواستم بدونم شما میتونید جایی رو به من معرفی کنید که بتونم پیدا کنم.
ممنونم

با سلام
در مورد آنتی ویروس کار راحته فقط فایل کرک رو برای آنتی ویروس اعتماد سازی کنید!
در مورد آب شستگی این که رسوب کلا کار پر دردسریه.
در مورد V9.4 نه اطلاعی ندارم اگه دستم برسه خبر میدم.
موفق باشی

سعید جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام.سایتتون عالیه .من ترم 1 ارشد سازه های هیدرولیکی هستم.میشه بگین برای فهم بهتر وارائه پایان نامه خوب چه نرم افزارهایی رو باید یاد گرفت؟نرم افزارهای برنامه نویسی کدومش برای رشته مون خوبه؟
ممنون

هاحر شنبه 16 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

مرسی ار راهنماییون

مرتضی جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ

با سلام
من نتوانستم از این نرم افزار در سیستم 64 ران بگیرم ارور لیسنس میدهد اگه امکان دارد email هومن رو میل کنید تا از ایشان بپرسم

علیرضا یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ

کسی هست بتونه تو نصب بهم کمک کنه!
موقعیکه تو star/stop/reread تیک Force server رو میزنم و بعد Stop Server ،مینویسه Stopping Server هرچیم منتظ وا میستم Stopped نمیشه!؟ اگه تو این مدت start رو بزنم هم Faild میشهو مینویسه The Server May Already Be Running
قبلش کار خواستی نباست کرد؟
تو فایل تکست همراه نرم افزار نوشته که لایسنس رو تو :\flow3d\v9.3\licenses و setup/start license server بذاریم. این دومیش کجاست ؟ تو lmtools همچین چیزی پیدا نکردم! تو Config services هم فایل لایسنس رو میذارم و بعد Save Service ارور میده که : Faild to change FLEXlm License Server. You need to be an Administrator to perform this function.
اگه کسی میدونه پلیز هلپ بده

معین تنکابنی جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ب.ظ

با سلام خدمت شما
مهندس میخواستم ببینم که آیا براتون مقدور هستش که چند جلسه کلاس برای من بزارید من برای پایان نامم شدیدا به این برنامه نیاز دارم
ممنون میشم قبول کنین
۰۹۱۱۳۳۲۲۹۰۲

مجتبی دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام ببخشید من یه مشکل خیلی بزرگ دارم و اون مدل کردن رسوب در آبگیرهای جانبی با flow3D خواهش میکنم اگه امکانش هست یا نیست بگید و اگه هست چطور؟ ممنون

majid سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ

با سلام.ممنون از سایت خوبتون یک سوال داشتم. پایان نامه من در زمینه آبشستگی پایه های پل می باشد. می خواستم بدونم چجوری باید رسوب رو تو فلوتری دی مدل کرد جز سیال هست یا solid. ایا باید در جایی من مشخصات خاک رو وارد کنم. ممنون میشم جواب بدید.

عباس چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ

با سلام خدمت دوست عزیز
من میخواهم در مرحله اول کار با نرم افزار ۱ جریان یکنواخت رو مدل کنم و مثلا شیب کانال رو با اتوکد به نرم افزار وارد میکنم ولی وقتی نوبت به مش بندی میشه ۱ذره با مشکل برخورد میکنم و اون اینه که تعدادی از مش ها زیر سطح کف کانال میرن و هنگام ران گرفتن ارور میده. ممنون میشم اگه بتونید راهنماییم کنید

با سلام
مهندس در آوردن شیب در این نرم افزار و مش بندی و ران آن یکی از سخت ترین کارها در این نرم افزار میباشد، و در اغلب موارد نیاز به کد نویسی و تکنیک های خاص دارد. در این موارد به نظر من سراغ نرم افزار فلوئنت برید.
موفق باشی
حامد

ک.پیرزه دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ب.ظ

آقای مهندس باتشکراز مطالب خوب و آموزندتون بی زحمت اگه در مورد آموزش نرم افزار FLOW3Dمطالبی دارید برام ایمیل کنید با تشکر از حسن نظر شما.

حامد پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ب.ظ http://www.civilmarine.blogfa.com

سلام آقای مهندس در مورد مدل موج شکن و اثر انعکاس و شکست موج میشه از این نرم افزار به خوبی جواب گرفت .

با سلام
مهندس جان این نرم افزار قابلیت خوبی در مدل کردن امواج داره
در زمینه اندرکنش هم دستی داره
ولی بستگی به جزییات کارتون هم داره
در کل در زمینه سازه های دریایی قابلیت خودشو نشون داده

حامد جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.civilmarine.blogfa.com

آقای مهندس میخواستم یک موج شکن مستغرق رو مدل کنم و ببینم روی بازتاب موج چه تاثیری داره و اینکه موج شکن مستغرق ممکنه نفوذ پذیر یا نفوذ ناپذیر باشه و یا اینکه با تغییر شیب جلوی موج شکن چه اثری روی بازتاب موج داره
در ضمن اگر نرم افزار دیگری رو هم میشناسید که این کار رو انجام میده معرفی کنید
از راهنمایی های مفیدتون بسیار مشتکرم

با سلام
در مورد نرم افزار های سازه دریایی اطلاعات ندارم ولی این نرم افزار در مورد کارهای موج خیلی خوب بوده یه سری به سایت زیر بزنید و کارهای دریایی رو ببینین شاید دید بده بهتون
موفق باشی
www.flow3d.com

عباس شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ http://abbaspwut.blogfa.com

باسلام خدمت دوست عزیز
1-آقای مهندس در نرم افزار فلوتری دی چگونه میشود جنس مصالح و به عبارت بهتر نوع سابکامپوننت رو بتن یا هر چیز دیگه ای (خاک، آهن،شیشه و...) تعریف کرد؟(اگر سایت یا موردی هست که پارامترهای مورد نیاز را مشخص کند لطفا معرفی فرمائید)
2-ضریب زبری مانینگ را باید کجا وارد کنیم؟(آیا باید فقط زبری سطح را به نرم افزار داد و همین کافی است؟برای کار بر روی سرریز)
3-بنده 2 مش کنار هم تعریف میکنم و شرایط مرزی و دیگر موارد را بدرستی به نرم افزار میدهم ولی آب از مش اول به مش دوم نمیرود. به نظر شما مشکل از کجا می تواند باشد؟
باتشکر فراوان و عذرخواهی بابت سوالات زیاد

با سلام
در مورد مصالح نمیتوان کاری کرد
در مورد زبری هم زبری نیکورادزه به نظر مطرحه که با رایطش با مانینگ میشه بدست آورد
برای اعمال زبری از قسمت meshing geometry/component/surface
در مورد مدل های چند بلوکه برای مشاهده هر دو بلوک بعد از ران از قسمت meshblock هر دو بلوک را فعال کنید
موفق باشی

علی شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:33 ب.ظ

با سلام
من میخوام برای مدلسازی امواج با برخورد به شناور از نرم افزار flow 3D استفاده کنم ولی هرچی هلپشو می خونم یا می گردم مثالی برای مدلسازی امواج پیدا نمی کنم. داخل example هاشم میبینم چیزی برای امواج نیست .اگه کمکی کنید بسیار ممنون میشم

با سلام
نیازی به Help یا مثال نیست دوست عزیز
برای مدل کردن موج فقط تنظیم شرایط مرریز لازمه که اونم بسیار ساده است
موفق باشی

علی سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:11 ب.ظ

ببخشید درواقع می خوام به یک شناور روی آب که میتونه بچرخه و هم عقب جلو شه و هم بالا پایین بره، موج بدم . میشه بفرمایید چه جوری می تونم این حرکات شناور رو برای مدل تعریف کنم.
ممنون

علی شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 ب.ظ

باسلام
در مورد سوال قبلیم نظری ندارید؟

یه مشکل هم در نصب برنامه ای که برا دانلود گذاشتید داشتم. میشه بفرمایید وقتی گزینه های client و server میاد کدومو باید انتخاب کرد . برا من نصب نمیشه و فقط یه فولدر 6 مگابایتی ایجاد میکنه. درضمن کرک نداره؟

مهدی عربی سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ

با سلام
اگر ممکنه بفرمایید درصد چسبندگی ذرات جامد scrfco چگونه بدست می آید ما در مکانیک خاک ضریب چسبندگی داریم که دارای بعد می باشد ولی این ضریب مشخص شده در آبشستگی به صورت درصد بیان میشود اگر اطلاعی در این زمینه دارید بفرمایید.ممنون

mehil چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام
وقتی برنامه نصب میشه لایسنسش رو قبول نمی کنه؟؟
وقتی برنامه ران میشه error licens میزنه؟
من چکار باید انجام بدم؟؟
وقتم کمه تحویل پروژه دارم.

هومن جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ب.ظ

حامد عزیز،
نسخه ی 9.4 رو به چه صورت تهیه کنم؟ جایی می شناسین تو تهران که داشته باشه؟

سجاد یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:59 ب.ظ

salam , hale shoma khoobe? man niyaze fori daram b flow3d v 9.4 , lotfan behem komak konid.
tashakor

محمود یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

با سلام و احترام
برای نصب، روشی را که به آقای هومن در تاریخ 21 مرداد 90 توضیح داده بودید را انجام دادم.
اما در زیر نرم افزار lmtools می نویسه fail
هر سری هم که نرم افزار رو باز میکنم licence رو به دو روش از من میخواد. یا نام رایانه رو وارد کنم و یا فایل licence رو آدرس بدم
درضمن منظور از فایل licence همون فایل flow3d.lic هستش؟
متشکر میشم اگر راهنمایی بفرمایید

با سلام
روش نصب در وبلاگ گذاشته شده است. کامل و دقیق

مدنی جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ب.ظ

مهندس جان من همون مشکل اقا هومن رو دارم اگه امکان داره بفرمایید این ترفندهای نصب چیه

سینا شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ق.ظ

با سلام
من درباره کار با نرم افزار میخوام بیشتر بدونم آخه راهنمای فارسی هم تا الان نداشته من پایان نامم با استفاده از این نرم افزاره نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

[ بدون نام ] دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:33 ق.ظ

سلام جناب مهندس
من باید آبشستگی رو مدل کنم(پای موج شکن قائم)
تو نرم افزارتنها مورد های زیر رو دیدم:
1-physic-sedimentکه قطر و چگالی و .. رو می دیم.
2-physic-density evalution .....
3-مدلrng or k-e
ولی با این تقغیرات خیلی کم آبشستگی نشون میده، اونم فقط یه لایه به صورت تغریبا" یکنواخت از روی رسوب برداشته میشه!
شدیدا" به سوال مثلا" زمان برنامه یا انداز مش و ....
شدیدا" نیاز به راهنمایی دارم!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ق.ظ

پش جواب سوالم؟!
**********************
من باید آبشستگی رو مدل کنم(پای موج شکن قائم)
تو نرم افزارتنها مورد های زیر رو دیدم:
1-physic-sedimentکه قطر و چگالی و .. رو می دیم.
2-physic-density evalution .....
3-مدلrng or k-e
ولی با این تقغیرات خیلی کم آبشستگی نشون میده، اونم فقط یه لایه به صورت تغریبا" یکنواخت از روی رسوب برداشته میشه!
شدیدا" به سوال مثلا" زمان برنامه یا انداز مش و ....
شدیدا" نیاز به راهنمایی دارم!

با سلام
درباره رسوب بحث مفصل است
رجوع کنید به Tecnote ها در سایت FLOW3D.COM
موفق باشید

[ بدون نام ] دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ب.ظ http://hydraulic90.blogfa.com

سلام مهندس عزیز
من موضوع پایان نامه ام آبشستگی با مدل Flow 3D هستش
ولی خیلی مشکل دارم، در حال حاضر می خوام فقطهیدرودینامیک مدل رو ران کنم اما مشکل بسیاره، می خواستم زحمت بکشید و اگر امکانش هست ایمیلتون رو داشته باشم تا بتونم از کمکتون بهره مند ششم
با سپاس
حامد ترکمندی hamed.torkamandi@gmail.com

علی شجاعی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 ب.ظ

سلام مهندس
من مقاله شما رو مطالعه کردم چند تا سوال راجع به نرم افزار flow 3d برای شبیه سازی جریان برروی تنداب برام پیش اومده اگه امکان داره منو راهنمایی کنید.
2- در منوی physics ، تنظیمات bubble and phase change فعال شود یا خیر. اگه باید فعال بشه چطور؟
3- تنظیمات حل کننده برای فشار چگونه باید انجام شود .
4-من یک تنداب مدل کرده ام که پروفیل سطح آب و سرعت رو به خوبی پیش بینی میکنه ولی مقادیر فشار جالب نیست من از 8 ملیون مش استفاده کرده ام. آیا مقدار مش کم است یا زیاد ؟
4- آیا نرم افزار توانایی ارزیابی فشار بستر را دارد . فشار در انتهای تنداب مطابق نتایج آزمایشگاهی باید منفی شود که نرم افزار فشار را به صورت هیدرو استاتیک و همواره مثبت نشان می دهد.
5-برای شبیه سازی چه مدلهایی باید فعال باشند.
با تشکر

1.سلام علی آقا
2. نیازی نیست
3. اتوماتیک
4. 8 میلیون مناسب می باشد. شرایط مرزی رو چک کنید و این رو هم به یاد داشته باشید مدل شبه دوفازه بوده و ورود هوا به جریان رو لحاظ نمیکنه پس عدم قطعیت ها در برورد فشار زیاده
5. Gravity-Physics-Turbulence
با تشکر

بهادر چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام من میخوام floew3d را روی ویندوز 8 نصب کنم اما نصب نمیشه باید چیکار کنم؟

با سلام
بنده روی ویندوز 8 تست نکردم
اطلاعاتی ندارم
ببخشید

سایه شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ب.ظ

سلام
من میخوام نرم افزار flow 3d رو روی ویندوز 7 ک ب صورت مجازی کنار ویندوز 8 دارم نصب کنم ولی خطا میزنه و اجرا نمیشه
میشه راهنماییم کنید؟
و اینکه کسی میدونه برا سرریز نیلوفری باید چجوری مشبندی کرد؟

KAMRAN پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 ب.ظ

با سلام و عرض ادب
من در اتوکد سه بعدی شکلی را طراحی کردم با فرمت dwg.می خواستم ببینم چطوری آن را به فرمت stl تبدیل کنم تا flow3D آن را بشناسد؟یا سایر فرمتها که در برنامه قابل شناسایی باشد.چون وقتی به صورت عادی با کلیک روی فایل فرمت را تغییر میدهم در flow3D دیده نمی شود

از
Autodesk Inventor
استفاده کنید. در ضمن اتوکد امکان اکسپورت به فرمت Stl را دارد.

مهناز یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:15 ب.ظ

سلام مهندس خسته نباشید.
من دانشجوی ارشد مهندسی اب هستم و برای پایان نامه روی هیدرودینامیک جریان پیرامون پایه های پل با شبیه سازی توسط نرم افزار فلو تری دی کار میکنم که حین کار به مشکلاتی برخورد کرده ام . چگونه میتوانم از شما سوالاتی را بپرسم آیا امکانش هست که ایمیل خود را برای من بفرستید. اگرلطف کنید و پایان نامه خود را نیز برای من بفرستید ممنون

صدرا شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:43 ب.ظ

میخوام سیال بینگهام تعریف کنم تو منوال نوشته که باید مشخصات الاستیک( تنش، پواسون، مدول ارتجاعی و...) را وارد کنم و بعد باید ویسکوز معرفی کنم که وقتی مدل بهتنش تسلیم رسید مثل سیال ویسکوز رفتار کنه اما دیگه نگفت قسمت ویسکوز کدوم اپشن باید انتخاب بشه.
آبشن ها ایناست (constant، strain rate dependent table،
strain rate dependent table، power law
امکانش هست که در این موردهم راهنمایی کنید.
باتشکر

علی یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام دوست عزیز
من میخوام یک س قسمت رریز 12 پله ای رو مدل کنم درsimulation هیچ اخطاری نمیده ولی قسمت انالیز بعد از render شکلی که حاصل میشه خیلی داغونه چی کار کنم

محمد دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:57 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
1.ادرس وبلاگتون رو بزارید
2.من همه مراحل نصب رو انجام داده و هنگامی که run میکنم ارور licenc دارم ممنون میشم اقای مهندس راهنمایی کنند
با تشکر

alireza rad دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:55 ب.ظ

سلام روز بخیر
من میخوام با flow 3d یه شبیه سازی ساده کنم که کانال ساده درونش موج ایجاد بشه و مقدار آبشتگی کنترل کن
کسی میتونه کمکم کنه؟

محمد سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:05 ب.ظ

با سلام فلوتریدی زبری بافل رو مدل میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد